Transmisja sesji rady nowym obowiązkiem gmin

Ustawa o samorządzie gminnym nałożyła na jednostki samorządu terytorialnego obowiązek przeprowadzania internetowych transmisji z przebiegu sesji rad organów stanowiących. Następnie ten zapis audio-wideo ma być udostępniany w BIP, na stronie internetowej podmiotu lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób. O tym, że nie wszystkie gminy poradziły sobie z nowym zadaniem pisze Portal Samorządowy w artykule Transmisja z sesji rady nowym obowiązkiem gmin i sprawdzianem dla “dojrzałości cyfrowej” urzędów.

Strona techniczna takiej transmisji nie stanowi dla informatyków gminnych wyzwania. Potrafimy ją zapewnić na wiele sposobów, z wykorzystaniem różnego sprzętu i oprogramowania.

mówi w artykule Jacek Orłowski, wiceprzewodniczący SIAP podkreślając, że to od włodarzy zależy jakie środki urząd przeznacza na takie zadania. W tekście wypowiadają się także inni członkowie Sekcji, opisując przyjęte w ich urzędach rozwiązania techniczne i organizacyjne:

jak ktoś będzie chciał pooglądać starsze sesje, przyjdzie do urzędu i dostanie płytkę z filmem lub udostępnimy mu to do pobrania na serwerze FTP. Filmy zostają też na stałe na naszym kanale.

Jako SIAP podkreślaliśmy jednak, że wybór rozwiązania zależy od “dojrzałości cyfrowej” urzędu: jakości łącz internetowych, infrastruktury technicznej, którą dysponuje oraz organizacji pracy działu IT. Podnosiliśmy też, że uszczegółowienia przepisów w tym zakresie byłoby podstawą do szacowania kosztów takiego działania oraz zapewniało standard w skali kraju.

Brak możliwości komentowania.